مقدمه مؤلف

همکاران

نویسنده

نویسنده

10.22081/rt.2021.69934

چکیده

قرآن، کتاب آسمانی و معجزه آخرین سفیر الهی، حضرت محمد(ص) دربردارندة همه قوانین، حکمت‌ها و پندهایی است که برای هدایت انسان لازم است.
قرآن، کتاب جامعی است که به همه قلمروهای زندگی انسان، همچون عبادت و اقتصاد، علم و عمل، جسم و روح، دنیا و آخرت هم‌زمان پرداخته است.
قرآن، برنامه‌ای است از سوی آفرینندة هستی برای ادارة جهان و رسیدن انسان به سعادت دنیا و آخرت و این در گرو ایمان به این کتاب آسمانی و عمل به آن است؛ از این­رو، شناخت قرآن کریم از نظر مقدمة واجب، ضروری است.
نوشتار پیش­رو، دربرگیرندة پیام‌هایی از قرآن کریم است که با استفاده از تفاسیر بزرگان شیعه، به‌ویژه با بهره‌مندی از درس‌های تفسیر مفسّر عالی‌مقام علامه جوادی آملی (دامت برکاته) تدوین شده است.
این دفتر، دومین بخش از این مجموعه است و ان‌شاء‌الله در آینده مجلدات دیگر آن نیز منتشر خواهد شد.
پیام‌های منتخب، دارای این ویژگی‌ها هستند:
1. هر پیام، یک ایدة قرآنی را به خواننده ارائه یا پرسشی را پاسخ می‌دهد.
2. پیام‌های منتخب، مسائل مورد نیاز جامعه اسلامی را مورد توجه قرار داده است.
3. پیام‌ها به گونه‌ای تنظیم شده‌اند که در جلسات کوتاه‌مدت قابل ارائه باشند.
4. با توجه به اینکه مخاطب این کتاب، مبلغان دین مبین اسلام در نظر گرفته شده‌اند از شرح و تفصیل مطالب دوری شده است.
5. پیام‌ها افزون بر کوتاه بودن، غنای در استناد است و مربیان و مبلغان گرامی می‌توانند با یاری گرفتن از دانسته‌ها و مطالعات خود، به گسترش مباحث بپردازند.
6.پیام‌ها به گونه‌ای گزینش و تنظیم شده‌اند که برای ادارة جلسات قرآنی که زمانی کوتاه در اختیار مبلغ و مربی قرار دارد، قابل ارائه باشند.
در پایان از همة کسانی که در به ثمر رسیدن این اثر کوشیده‌اند، به‌ویژه از فاضل ارجمند حجت‌الاسلام و‌المسلمین سید‌علی غضنفری سپاسگزاری می‌کنم و از معاون محترم فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حجت‌الاسلام والمسلمین زاد‌هوش برای ایجاد زمینة انتشار این اثر و اهدای آن به مبلغان گران‌قدر تشکر می‌کنم و از‌ فرهیختگان و استادان بزرگوار استدعا دارم با پیشنهادها و انتقادات سازنده خود، ما را در تکمیل این اثر یاری فرمایند.