ضیافت قرآنی

نوع مقاله : مقاله پژوهشی

10.22081/rt.2010.68933

چکیده

«ضیافت قرآنی» عنوان کتابی است که برای دومین سال در اختیار مبلغین محترم گذاشته می‌شود. شأن تألیف این کتاب جلسات ختم قرآنی است که در ماه رمضان و به برکت بهار قرآن در مساجد و مجالس مذهبی برگزار می­شود. این جلسات اگر چه سالهاست به عنوان یک سنّت حسنه نوای قرآن را در جامعه ما طنین انداز می­کند، ولی باید بدانیم و میدانیم که خواندن و شنیدن قرآن فقط مقدمه ای برای آشنایی با معارف آن است.
راه‌یابی معارف قرآنی به فضای جامعه همیشه به عنوان مهم‌ترین دغدغة مبلّغین محترم بوده است، بدین‌خاطر، در قالب کتاب «ضیافت قرآنی» خواستیم گامی برای پاسخ به این دغدغه برداریم و یکی از بهترین فضاها برای راه یابی معارف قرآنی به جامعه را جلسات دورخوانی قرآنی یافتیم، چرا که مخاطب، خود این جلسات را انتخاب کرده و با اشتیاق سر سفره قرآن نشسته، علاوه بر این مخاطب این جلسات غالباً اقشار جوان هستند.
رمضان سال گذشته اولین گام را برداشتیم و کتابی را در اختیار نهادیم که تمام مطالب آن زنده است و برای تمام سالها قابل ارائه به جامعه. بخشی از مطالب آن کتاب پایه ای بود و بخشی از موضوعات آن کتاب به مباحثی در مورد برخی از آیات جزء پرداخته بود.  از  مهم‌ترین مطالب پایه‌ای که در هر جزء مطرح شده بود، چهار عنوان بود: