دیدگاه اسلام درباره ازدواج، برآمده از یک قانون تکوینى و کلى است؛ چنانکه قرآن کریم قانون زوجیت را بهعنوان مسئلهاى فراگیر در تمام هستى و مشتمل بر همه مخلوقات معرفی مىکند: «وَ مِنْ کُلِّ شَیءٍ خَلَقْنا زَوْجَیْن؛[1] و از هر چیزى، دو گونه ـ که یکى جفت دیگرى است ـ آفریدیم.»
زوجیتى که قرآن مطرح مىکند، دایرهاى بسیار گستردهتر از ازدواج و زناشویى دارد و تمام آثار متقابل میان موجودات را شامل مىشود و در چارچوب قوانین عام و فراگیر طبیعت صورت مىگیرد.
این قانون عالمگیر، از سه جهت قابل بررسى است که در این نوشتار به آن میپردازیم:
1. تکوین؛
2. وظیفه؛
3. ارزش.
آصفی, آیت الله محمدمهدی. (1394). ازدواج و تشکیل خانواده از نگاه قرآن. فصلنامه ره توشه, 1437(شماره 136 محرم ویژهنامه خانواده), 15-34. doi: 10.22081/rt.2015.68154
MLA
آیت الله محمدمهدی آصفی. "ازدواج و تشکیل خانواده از نگاه قرآن", فصلنامه ره توشه, 1437, شماره 136 محرم ویژهنامه خانواده, 1394, 15-34. doi: 10.22081/rt.2015.68154
HARVARD
آصفی, آیت الله محمدمهدی. (1394). 'ازدواج و تشکیل خانواده از نگاه قرآن', فصلنامه ره توشه, 1437(شماره 136 محرم ویژهنامه خانواده), pp. 15-34. doi: 10.22081/rt.2015.68154
VANCOUVER
آصفی, آیت الله محمدمهدی. ازدواج و تشکیل خانواده از نگاه قرآن. فصلنامه ره توشه, 1394; 1437(شماره 136 محرم ویژهنامه خانواده): 15-34. doi: 10.22081/rt.2015.68154