در سالیان اخیر حجاب و پوشش زنان به عنوان موضوعی دارای حساسیت دینی و اجتماعی، مورد توجه اندیشمندان و متولیان فرهنگ بوده است. این حساسیت بیانگر آن است که مسئله بدحجابی، امروزه به عنوان یک آسیب جدی اجتماعی قابل بررسی است و پژوهش در این خصوص از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. متأسفانه وضعیت حجاب در مناطقی از کشور به شکل غیر قابل تحمل درآمده و بهگونهای است که همه دلسوزان جامعه را به واکنش واداشته است. بررسیها نشان میدهد غالب بدحجابیها از روی عناد و مخالفت با احکام اسلامی نیست؛ بلکه از ناآگاهی بیشتر این افراد نشأت میگیرد. به نظر میرسد خلأ کنونی، ضعف و فقر تئوریک و عدم نظریهپردازی درباره حجاب اسلامی و ابعاد و مسائل جدید آن، به پدیده بدحجابی دامن زده است. سخنان ارزشمند مقام معظم رهبری مدظلهالعالی، در اینباره بسیار الهامبخش و کارگشاست؛ آنجا که فرموده است: «خیلی از خانمها، متدین و مسلمانند و به انقلاب عقیده دارند، ولی مسئله حجاب برای آنان روشن نیست. حرفی ندارند، حجاب را رعایت میکنند؛ اما واقعاً حجاب در ذهن آنها سؤال و مسئله است، باید به اینها پاسخ داده شود».[1]
[1]. جمعی از نویسندگان، مجموعه مقالات کنگره اسلام و زن، ص 24 و25.
سبحانی نیا, محمد. (1401). بررسی روش های آموزش حجاب به دختران. فصلنامه ره توشه, 3(شماره دهم ویژه خانواده), 21-31. doi: 10.22081/rt.2022.64046.1209
MLA
محمد سبحانی نیا. "بررسی روش های آموزش حجاب به دختران", فصلنامه ره توشه, 3, شماره دهم ویژه خانواده, 1401, 21-31. doi: 10.22081/rt.2022.64046.1209
HARVARD
سبحانی نیا, محمد. (1401). 'بررسی روش های آموزش حجاب به دختران', فصلنامه ره توشه, 3(شماره دهم ویژه خانواده), pp. 21-31. doi: 10.22081/rt.2022.64046.1209
VANCOUVER
سبحانی نیا, محمد. بررسی روش های آموزش حجاب به دختران. فصلنامه ره توشه, 1401; 3(شماره دهم ویژه خانواده): 21-31. doi: 10.22081/rt.2022.64046.1209