مقدمه

سخن سردبیر

نویسنده

معاون محترم فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم

10.22081/rt.2011.69904

چکیده

اگر حسین(ع) از ما بود
                   در تمام زمین برای او منبر و پرچم بر‌می افراشتیم
                              و مردم را با نام «حسین» به مسیحیت فرا‌می‌خواندیم.
(انتوان بارا نویسنده مسیحی کتاب «حسین در اندیشه مسیحی»(
تأثیر عمیق و همه جانبه‌­ای که از موضوع شهادت سالار شهیدان و سید مظلومان عالم حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) در  عالم و آدم پدید آمده است و هر سال با فرا رسیدن سالروز شهادت او و یارانش تجدید می‌شود و به اوج می­رسد، از سرمایه‌­های گران و بزرگی است که با بهره­‌مندی و تکیه بر این موضوع بی‌بدیل می‌­توان به انتقال ارزش‌­ها، مفاهیم و آموزه­‌های جانبخش الهی و اصلاح و تغییر رفتار مردم در مسیر تعالی و رشد جامعه پرداخت.
رشد یافتگی ما در امر خطیر تبلیغ آن است که سرمایه‌­هایی چنین شگفت و پایان ناپذیر را به درستی بشناسیم و با حفظ و پاسداشت از آنها و جلوگیری از پیرایه‌­هایی که بدان­‌ها بسته می‌­شوند آنها را فرصت‌هایی استثنایی و ذخایری الهی برای انجام هرچه بهتر پیام‌­رسانی و اصلاح جامعه بدانیم.
سالیانی است با فرارسیدن هر کدام از این مناسبات محوری و همزمان با عزیمت خیل عظیم مبلغان ارجمند به سراسر کشور اسلامی، ره­‌توشه‌­ای برای ایجاد سمت و سویی هماهنگ و تعمیق هر چه بیشتر محتوای تبلیغ فراهم می‌آید و در اختیار فضلای ارجمند و عزیزان روحانی قرار می­‌گیرد.
آنچه در این ره­‌توشه و در سه مجلد در اختیار شماست، دربردارندة موضوعاتی از قبیل: پیام‌هایی از قرآن، هفت گفتار عاشورایی، توحید و شرک و مراتب آن؛ صفات یاران امام‌حسین(ع) می‌­باشد.
از تهیه‌کنندة این مجموعه حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی خراسانی، که با در اختیار گذاشتن متون علمی در جهت غنای ره‌­توشه محرم امسال مساعدت نمود، صمیمانه سپاسگذاری می‌­نمایم و برای همکار پرتلاش جناب آقای نورالهی مسئول محترم اداره چاپ و نشر معاونت آرزوی توفیق از درگاه الهی دارم.
در پایان ضمن عطف توجه به حوادث گذشته و شرایط جاری در کشور و جهان ضروری است مبلغان محترم مخاطبان خویش را با بهر­ه­‌مندی از منابع اصیل اسلامی و آموزه‌­های ناب قرآنی و حدیثی و ارشادات دقیق رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی به زمان‌­شناسی، بصیرت در دین و مقابلۀ همه جانبه با جنگ نرم دشمنان فراخوانند و ضمن پرهیز از التهاب و تحفظ بر وحدت آنان را نسبت به آنچه برای تحقق اهداف بلند انقلاب در پیش داریم متوجه و آگاه نمایند.
 
احمدزادهوش
معاون فرهنگی و تبلیغی
دفتر تبلیغات اسلامی حوزۀ علمیۀ قم