@article { author = {فکری, جعفر}, title = {عوامل اثربخش در تبلیغ دینی}, journal = {فصلنامه ره توشه}, volume = {1434}, number = {شماره 116 رمضان}, pages = {13-24}, year = {2013}, publisher = {معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم}, issn = {2821-2797}, eissn = {2821-2797}, doi = {10.22081/rt.2013.68294}, abstract = {تبلیغ دینی، کاری بسیار مهم و استمرار حرکت پیامبران است. این وظیفه خطیر پس از پیامبر اسلام، به عهده امامان معصوم] که وارثان علوم پیامبرند، قرار گرفت تا معارف دین را بدون هیچ گونه آرایه و پیرایه‌ای به مردم ارائه کنند و زلال وحی و محتوای دین را از عوامل و عناصر تحریف حفظ نمایند. امامان نیز در ایفای نقش والای رهبری خود، عناصر مخلص را جذب کرده و تربیت می‌نمودند تا به عنوان مبلغان دینی ایفای نقش کنند و مسئولیت ارشاد و هدایت جامعه و انتشار علوم و معارف اسلامی را بر عهده گیرند و مصداق این آیه شریفه قرار گیرند: «الَّذینَ یُبَلِّغُونَ رِسالاتِ اللَّهِ وَ یَخْشَوْنَهُ وَ لا یَخْشَوْنَ أَحَداً إِلاَّ اللَّهَ وَ کَفى‏ بِاللَّهِ حَسیباً.»[1] [1]. احزاب، آیه 39.}, keywords = {}, url = {https://rahtoosheh.dte.ir/article_68294.html}, eprint = {https://rahtoosheh.dte.ir/article_68294_62e468a7b6845e660aa2f067187fdcbc.pdf} }