%0 Journal Article %T دانش‌آموخته حوزه علمیه و دکترای مدرسی معارف اسلامی. %J فصلنامه ره توشه %I معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم %Z 2821-2797 %A فدایی, مهدی %D 2018 %\ 04/21/2018 %V 1440 %N شماره 157 رمضان ویژه نامه خانواده %P 49-61 %! دانش‌آموخته حوزه علمیه و دکترای مدرسی معارف اسلامی. %R 10.22081/rt.2018.67772 %X در خصوص موضوع مصرف، دو نوع نگرش قابل توجه و بررسی است؛ یکی نگاه اسلام و دیگری دیدگاه دنیای مدرن. از منظر اسلام، مدیریت مصرف، نیمی از یک زندگی کامل است؛ چنان‌که امام علی می‌فرماید: «التَّقْدِیرُ نِصْفُ الْمَعِیشَة؛  تقدیر و اندازه‌گیری، نیمی از زندگی است.» اما نگرش دنیای مدرن به مدیریت مصرف را می‌توان از نمایشنامه آرتور میلر فهمید؛ آنجا که می‌گوید: «سال‌ها پیش، کسی که حالش بد بود و نمی-دانست با خود چه کند، می‌رفت کلیسا، انقلاب می‌کرد و از این قبیل. امروز تو حالت بد است؟ نمی‌توانی سردربیاوری رستگاری چیست؟ برو خرید!.»  %U https://rahtoosheh.dte.ir/article_67772_0df4fb9a4cb96352075fb435e6c94f71.pdf